כמה שווה הנכס שלי

השאלה כמה שווה הנכס שלי נפוצה ברשת כיום, כאשר התשובה לכך תלויה במי מעריך ועל בסיס מה. ישנם מחשבונים אונליין שניתן להכניס בהם נתונים, של הנכס ולקבל הערכה ראשונית לגבי השווי. חשוב להבין שאין קשר בפועל בין התוצאה המתקבלת למחיר השוק הריאלי של הנכס או עם השווי שהבנק יתבסס עליו, בבואו לתת משכנתא. מחשבון כמה שווה הנכס שלי יכול לתת אינדיקציה ראשונית בלבד. המחיר בשוק של נכס תלוי בסביבה הספציפית וברמת ההיצע והביקוש באותו אזור. הערכת השמאי שמוכרת על ידי הבנק והרשויות תלויה גם במצב של הנכס מבחינה תשתיתית.

חריגות בנייה

המחיר העדכני של נכסים המבוסס על מחשבון רשות המיסים, תלוי בעסקאות שנעשו בסביבה. בדיקת שווי נכס יקר או לא סטנדרטי במחשבון יכולה להיות לא אמינה במיוחד. גם במקרים בהם יש חריגות בניה בנכס, התשובה לשאלה, כמה שווה הנכס שלי לא מומלץ לקבל ממחשבון אוטומטי. במקרים כאלה יש חשיבות גדולה להערכה מקצועית של השמאי, ולכל הפחות להתייעץ, עם מתווך מנוסה המתמחה באזור. במידה ויש צורך בהליך בדיקת שווי נכס לשם קבלת משכנתא, חייבים לבצע את הבדיקה על ידי שמאי מוסמך. אם את רוצה להעריך מה שווי הנכס שלי לא לצורך קבלת משכנתא, אלא לשם הבנה מעשית של עסקה עתידית, יתכן ומתווך מקצועי ומנוסה הוא הבחירה העדיפה. מה שווי הנכס שלי תלוי בגורמים רבים ואת התשובה הטובה ביותר יכול לספק איש מקצוע המתמחה בתחום.

חוסר סטנדרטיזציה

כאשר מדובר על בדיקת מחיר נכס חשוב להבין, שנתוני רשות המיסים אינם מספקים, לשם הבנת המחיר הריאלי בשוק. הדבר נובע מחוסר בסטנדרטיזציה במערכות הדיווח של רשות המסים. ישנם הבדלים בגודל הנכס המדווח ותוספות וחריגות בנייה, יכולים להשפיע על מחיר הנכס. בדיקת מחיר נכס צריכה לקחת בחשבון, נתונים חשובים נוספים כגון, מספר כיווני אוויר והנוף מהנכס, מקומות החניה, מעלית או תשתית למעלית ועוד.

ייעוץ לגבי כמה שווה הנכס שלי

אם את מנסה להבין, כמה שווה הנכס שלי בעיר פתח תקווה או בסביבה, אינפינטי נדל"ן הוא חברת  התיווך בשבילך.  אינפינטי נדל"ן היא סוכנות התיווך הגדולה בעיר, עם נתח שוק של נכסים למכירה מהגדולים באזור. רשימת הנכסים של המשרד מתעדכנת מידיי יום ונכסים רבים בעיר ניתנים למכירה בבלעדיות של המשרד.