שמאי להערכת שווי הנכס

על שמאי להערכת שווי הנכס

כאשר אדם קונה נכס תוך נטילת משכנתא, לשם מימון חלקי של הרכישה, הוא נדרש על ידי הבנק, להביא שמאי להערכת שווי הנכס טרם אישור סכום ההלוואה הסופי. כאשר השמאי מוציא דוח שומה, עליו להתבסס על המרקם התכנוני, הסביבה העסקית, מבחינת רמת הביקוש והסביבה הפיזית, מההיבט התחבורתי וכדומה. בנוסף על השמאי לבצע מספר בדיקות משפטיות, בנוגע להיבטים תכנוניים וחריגות בנייה, לשם בדיקת השפעת אספקטים אלו, על השווי של הנכס. לדוגמה זכויות בנייה על הגג יכולות להעלות, את הערך של הנכס בשומה שמפיק השמאי.

קריטריונים מוגדרים

במהלך עבודתו, שמאי דירות נדלן צריך לפעול, בהתאם לעקרונות כלכליים ומשפטיים מקובלים בתחום. בשומה, שמאי דירות נדלן נדרש לציין את המתודולוגיה, בה הוא משתמש ובאלו עקרונות נעשה שימוש בפועל, בנוגע להערכת שווי הנכס באופן מדויק. בעבודתו, שמאי להערכת שווי הנכס משתמש בקריטריונים מוגדרים המשפיעים על מחיר הדירה. שווי נכס ע"י שמאי לוקח בחשבון את המצב הסוציואקונומי בסביבת הנכס, את מיקום הדירה מבחינת הקומה וכיווני האוויר, את אופן הבניה ואיכות חומרי הבניה, כמו גם את גודל הדירה, המרפסת או החצר במ"ר. גם אופן החלוקה הפנימי בבית ומספר החדרים, יכולים להשפיע על שווי נכס ע"י שמאי כפי שהוא מעריך בשומה.

מחשבון או שמאי

רבים מחפשים ברשת, מחשבון שמאות דירה לשם הבנה של ערך דירתם. חשוב להבין שהמחשבונים השונים, אינם מדויקים ואין קשר ביניהם, לבין הערכת שמאי מוסמכת במרבית המקרים. מחשבון שמאות דירה מתבסס, על נתוני מכירה המדווחים באתרי הפרסום או בהתבסס, על נתוני העסקאות בפועל. שמאי להערכת שווי הנכס מבצע את הערכתו המקצועית לכל נכס ספציפי, בהתאם למצבו בפועל. השומה שהוא מוציא יכולה להיות שונה לחלוטין, מתוצאת המחשבונים השונים. רבים רוצים לברר כמה עולה שמאי דירה או בית. על פי הנתונים של אתר מידרג, מחיר ממוצע עבור הערכת שווי של דירה עומד כיום על כ-2,000 ₪.

ייעוץ לגבי שמאי להערכת שווי הנכס

במידה ואתם תוהים כמה עולה שמאי דירה בפתח תקווה, כנראה שאתם שוקלים לקנות או למכור דירה. משרד התיווך אינפינטי מוביל את שוק הדירות למכירה בפתח תקווה והסביבה ויכול לסייע לכם, למצוא את הקונה או המוכר המתאים ביותר עבורכם. סוכני התיווך של אינפינטי, מנוסים בעבודתם והליווי המקצועי האישי שלהם, יכול להבטיח לכם במציאת עסקת המקרקעין המשתלמת ביותר בעבורכם.