הכנת הבית למכירה

הרבה גורמים יכולים להשפיע על מחיר נכס המוצע למכירה.

על כמה מהם אין לנו שליטה בכלל, דברים כמו שוק המשכנתאות, מצב הכלכלה בארץ, נתונים עירוניים ואופי השכונה או כמו שנאמר, "מיקום מיקום מיקום". מכיוון שלא ניתן לשלוט בגורמים הללו, אתמקד בגורם חשוב שבו כל השליטה נמצאת בידנו. בשפה המקצועית המינוח הוא "נראות" או כמו שאנו מכנים "הכנת הבית למכירה".
כאשר קונים פוטנציאלים מסתכלים על דירה למכירה, הם מושפעים מהרבה אלמנטים קטנים. לגרום לדברים הקטנים לעבוד לטובתך נקרא לעטוף את החבילה למכירה. עטיפת החבילה בצורה הנכונה יכולה להוות הבדל משמעותי בשבילך במכירת הדירה.

כאשר מסתכלים על העטיפה יש לשים דגש חשוב על אישיות הבית. כאשר קונה שוקל לקנות דירה הוא בד"כ מדמיין איך הוא ירגיש לגור במקום. אם בבית מוצהרות הבעות אישיות חזקות אז הקונה ירגיש פחות נוח וכך תרד היכולת שלו לדמיין את הדירה כשלו. דברים כמו צבע קיר שונה או מוזר, הרבה צורות על הקירות, ריחות חזקים של חיות, טבק או בישול. צלילים חזקים של רדיו או טלוויזיה, הצהרות דתיות או פוליטיות חזקות, או פרטי אומנות שונים או מוזרים. כל אחד מאלו יכול לתת את ההרגשה כאילו בדירה שולט מישהו אחר ויפריע לקונה להרגיש בבית.

ההשפעה של הפרטים הקטנים

פרטים קטנים נותנים משמעות גדולה למצב הדירה או, לא פחות חשוב, לתפיסה של הלקוח את מצב הדירה. בית שהנראות שלו לא טובה בגלל דברים כמו אזורים של צבע מתקלף או ריח של עובש, יכולים ליצור הרגשה כללית כאילו לא טיפלו בנכס. אם הנכס שלך משאיר רושם כזה אצל הקונה זה יכול לעלות לך בזמן יקר או בכסף.

אפקט מודל הדירה

הדרך הכי טובה לגרום ללקוח להרגיש בבית הינה ליצור סביבה דומה לזאת שעושים בדירות לדוגמא. כמובן שלא ניתן לגרום לדירה להראות כאילו היא נבנתה היום אבל ישנם כמה טכניקות שניתן ליישם.
כשנכנסים לדירה לדוגמא שימו לב לכמה מרכיבים עיקריים, הסביבה ניטראלית, הצבע ועיצוב הפנים מדגישים את תכונות הדירה, ריח של חדש ונקי, מוסיקת רקע רגועה, ודברים קטנים כמו סידור פרחים בכניסה לדירה ע"מ לשפר את הנראות.

לסיכום,

יש לגייס את כל הפרטים הקטנים לטובתך ע"מ לצבור נקודות ברושם הראשוני של הלקוח על הדירה. שימו לב לניקיון, תאורה בהירה, צבעים ניטראלים, ריחות נקיים ותיקונים קטנים בכדי לגרום לנכס להראות מטופח בעיני הלקוח.
בהצלחה במכירה

אור ראט ורוברט בוייביץ
בעלי משרד תיווך פניקס פתח תקווה (רימקס פתח תקווה לשעבר)