מכירת בית פרטי

מה חשוב להבין לגבי מכירת בית פרטי

כשמדובר על מכירת בית פרטי חשוב במיוחד להבין, את השווי שוק הריאלי של הנכס, לפני כניסה למשא ומתן לקראת מכירה. בהקשר זה הערכת השמאי פחות רלוונטית והיעזרות במשרד תיווך, המתמחה באזור הספציפי של הבית חשובה בהרבה. מתווך מקומי מנוסה יכיר את העסקאות האחרונות של בתים, בסדר גודל דומה ויוכל לשער, מה המחיר המקסימלי שהמוכר יוכל להשיג בתנאי השוק הנוכחים. מעבר לכך, למרות עמלת המתווך, מכירת הבית בעזרתו, יכולה להביא בסופו של דבר למכירת הבית במהירות, בסכום מקסימלי, תוך הצגת הבית לרוכשים הרלוונטיים בלבד.

לא גבוה מידי ולא נמוך מידי

למרות שבתקופה האחרונה ישנה עליית מחירים על פני כל שוק הנכסים בישראל, חשוב להבין שכל מכירת בית פרטי שונה מאחרות, בהתאם למיקום הספציפי והביקושים בו. באזורים שונים ישנם שינויי מחירים משמעותיים, כלפי מעלה או כלפי מטה, בהתאם למגוון של משתנים. לכן קשה לבעל בית פרטי, המעוניין למכור אותו, לדעת להעריך את השווי הריאלי של ביתו. על מנת לבצע הערכת שווי בית פרטי לא מוסמכת, לצורכי החלטה על תחילת תהליך המכירה, מומלץ להיעזר במשרד תיווך, כמו אינפינטי בפתח תקווה. הערכת שווי בית פרטי של מתווך בעל ניסיון המכיר לעומק את השוק, יכול להבטיח למוכר כי הוא לא דורש סכום נמוך מידי. מהצד השני הערכה יכולה גם להבטיח, שהסכום הראשוני אינו גבוה מידי, מה שירתיע רוכשים פוטנציאלים, מלפנות למשא ומתן.

מכירת בית פרטי עם משרד תיווך מנוסה

כאשר משרד תיווך אינפינטי מלווה מכירת בית פרטי תחילה, הוא מבצע הערכה ריאלית של השווי ומגדיר בעזרת הלקוח, את מחיר המינימום ומחיר המקסימום, לצורך המשא ומתן. מחיר המקסימום הוא מה שמשרד התיווך, למעשה מפרסם במודעות המכירה בערוצי המדיה השונים, שהמשרד פועל בהם, על מנת להגיע לכלל הקונים הפוטנציאליים באזור הרלוונטי. הדבר יכול להיות כמובן מודעות באתרי האינטרנט המובילים, כמו גם בפרסומות ייעודיות לגולשים באתרים אלו. גם השיטה הישנה של פליירים בתיבות דואר, עדיין עובדת גם היום, כמובן באופן ממוקד, בהתאם להבנת האזור של המתווך. לשם ביצוע הערכה ריאלית לקראת מכירת בית פרטי המתווך בודק עסקאות דומות, שנעשו באזור, כפי שהם מופעים במאגרי המידע, לצד הידע המקצועי מליווי קונים ומוכרים, שהסתייעו בשירותי התיווך של החברה בעבר.