הערכת שווי דירה למכירה

על הערכת שווי דירה למכירה

חשוב להבחין בין הערכת שווי דירה למכירה לבין הערכת שווי הדירה, עבור הבנק למשכנתאות או רשויות המס. הערכה אצל גורם מקצועי כמו מתווך, יכולה לסייע להבין את מסגרת המשא ומתן המומלצת, לקראת פרסום הדירה למכירה. הערכת שווי דירה למכירה אצל שמאי, מספקת עבור הבנק את אומדן הערך לצורך קבלת המשכנתא. ערך הנכס תלוי במצב התכנוני ובמידת הקיום של היתרים וחריגות בניה, כמו גם בהתאם למצב הדירה ואם היא עברה שיפוץ וכדומה.

מצב הזכויות וחריגות בנייה

על מנת לבצע הערכה מדויקת, צריך לבדוק את התכנון של הדירה, באמצעות שרטוטים ולהבין את מצב הזכויות הקיימות על הדירה. לעיתים מוכרי הנכס, כלל לא מודעים לעבירות וחריגות בנייה שנעשו, טרם זמנם ואלו, יכולים להשפיע על שווי הדירה. בהקשר זה חשוב להבין שעבירות בנייה, אינן נעלמות בעת מכירת דירה מושכרת לבעליה החדשים. העברת הבעלות על הדירה, כוללת בתוכה את העברת החריגות, במידה ובוצעו כאלה, לאחריות הבעלים החדשים. מי שקונה דירה קונה אותה תחת מצבה המשפטי, כפי שהיא במועד המכירה. מחירון דירות אקטואלי אינו מתייחס בדרך כלל למצב המשפטי של הנכס וחשוב לבצע הערכת מחירי דירות בפתח תקווה באופן פרטני.

הערכה לטובת משכנתא

השמאי  המבצע הערכת שווי דירה למכירה עבור הבנק, לרוב יעריך את הנכס שלכם, בשווי הנמוך ממה שניתן להשיג בשוק, כמו גם מהתוצאה המתקבלת, באמצעות מחירון דירות למכירה ממוחשב. השמאי מכניס פרמטרים מחמירים, שמטרתם להגן על מימוש הנכס הממושכן עבור הבנק. השמאי בעבודת הערכת מחירי דירות בפתח תקווה יכול להשתמש בשיטה ההשוואתית בשיטת היוון ההכנסות, כמו גם בשיטת העלות. עליו לציין בשומה, את המתודולוגיה בה עשה שימוש בפועל ובהתאם לאלו קריטריונים ופרמטרים התבצעה הערכה.

הערכת שווי דירה למכירה של מתווך

כאמור, מחירון דירות למכירה יכול לתת מושג ראשוני, אך לקראת הליך מכירת דירה מושכרת מומלץ להיעזר בשירותי חברת תיווך, כמו אינפינטי, לשם קבלת הערכה ריאלית, בהתאם למצב השוק והסביבה. משרד התיווך של אינפיניטי פועל בפתח תקווה והסביבה מאז 2005 ונחשב לסוכנות המובילה באזור מבחינת החדשנות, המקצועיות והשירות. אם אתם זקוקים למידע נוסף לגבי מחירון דירות אקטואלי וההבדל בין המחירון להערכת מתווך או שמאי, אל תהססו ליצור עמנו קשר.