שמאי מקרקעין בפתח תקווה

על עבודתו של שמאי מקרקעין בפתח תקווה

בתהליך של רכישת דירה או בית תוך כדי נטילת משכנתא מהבנק, חייבים לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין בפתח תקווה כמו בכל מקום אחר בארץ. הדבר קריטי לצורך אישור ההלוואה מהבנק, לצד השגת ההון העצמי הנדרש, בהתאם לערך הדירה שקובע השמאי. גם טרם הרכישה ניתן להיעזר בשומה שהשמאי מפיק, על מנת לבדוק את הדירה או הבית, באופן יסודי ומקיף ולהציף בעיות ותקלות, שלא תמיד ניתן לראות ממבט שטחי ולא מקצועי. הערכה של שמאי מקרקעין בפתח תקווה טרם לרכישה, יכולה לשנות את הערך הסופי שעליו יסכימו המוכר והקונה ובמקרים מסוימים, לגרום לוויתור על העסקה לדוגמא, לאחר זיהוי של חריגות בנייה אסורות, שעלות הכשרתם מבטלת את כדאיות העסקה.

רשימת שמאים

על שמאי מקרקעין ורכוש לבדוק שהנכס תואם לשרטוטים של היתרי הבניה, שהופקו על ידי הוועדה המקומית. כאשר רוכש נכס מחויב על ידי הבנק להביא דוח שמאי מקרקעין הוא נדרש להשתמש בשירותי שמאי, מתוך הרשימה המוסכמת על הבנק. חשוב להבין שהשומה עבור הבנק היא שקובעת, את הערך של המשכנתא שניתן לשעבד בעבורה את הנכס. הבנק למעשה מבטח את החזר המשכנתא באמצעות משכון הנכס. לכן גם אם שמאי מקרקעין פרטי קבע ערך מסוים, מבחינת הבנק הדוח של השמאי המוסמך מטעמו, הוא שקובע את ערך הנכס. בעת בחירת שמאי מקרקעין ורכוש יש לשים דגש על המקצועיות והניסיון של השמאי. מומלץ מראש להיעזר בשירותיו של שמאי מקרקעין בפתח תקווה שנמצא ברשימות השמאים המוסמכים של הבנקים, על מנת לחסוך עלויות כפולות, וכדי ששמאי יחיד ילווה את העסקה, מתחילתה ועד לסופה.

המלצות על שמאי מקרקעין בפתח תקווה

כאשר השמאי מעריך את שווי הדירה לפי מחיר השוק שלו, עליו להשוות את הנכס לנכסים דומים שנמכרו בעבר. ההשוואה לנכסים דומים קריטית, על מנת להגיע להערכה מדויקת. לכן חשוב שהנתונים המושווים על ידי שמאי מקרקעין בפתח תקווה יהיו של עסקאות בין צדדים, שניתן להגדירם כאינם קשורים.  מכיוון שישנם הבדלים רבים בין נכס לנכס ואין שני נכסים, הזהים לחלוטין, ההשוואה תמיד מתבססת על מגוון של נתונים שונים, תוך שקלולם יחדיו. במידה ואתם מחפשים שמאי מקרקעין בפתח תקווה מומחי התיווך של אינפינטי, ישמחו להמליץ לכם. אינפינטי מתמחת בשוק הדירות למכירה בפתח תקווה ועובדת עם שמאים איכותיים בסביבה.