מהו מס שבח?

בדיקת מיסוי לפני מכירת דירה

לפני כל סגירת עסקה של מכירת דירה חשוב לבדוק את נושא המיסוי והאם הוא חל על המכירה של הדירה שלכם. מס שבח הוא מס המוטל על רווח הון הנובע ממכירת מקרקעין בישראל, או מכירה של מניות באיגוד מקרקעין. סוג מס זה הוא פיתוח ישראלי המחשב למעשה את ההפרש בין המחיר של הדירה בעת המכירה לבין המחיר שבו קניתם את הדירה. מס זה יוצר הבחנה ברורה בין מיסוי רווח הון הנובע ממקרקעין בישראל לרווח הון הנובע מנכסים אחרים. במאמר הבא נפרט על מס שבח ועל האפשרויות שלכם לקבלת ליווי בתהליך המכירה של הנכס שלכם.

איך מחשבים את מס השבח?

מס השבח מחושב על פי שיעור קבוע בהתאם למה שנקבע בחוק מיסוי מקרקעין. שיעור המס נכון לשנת 2024 הוא 5 אחוזים עבור רווחים שנוצרו ממכירת דירת מגורים ראשונה, 10 אחוזים עבור רווחים ממכירת דירה נוספת בבעלותכם ו-25 אחוזים רווח שנוצר ממכירת נכס שאינו דירת מגורים. עם זאת, כל מקרה הוא לגופו ויש לבדוק את נושא המיסוי עם אנשי מקצוע מומחים לפני שאתם סוגרים את עסקת המכירה. חשוב לזכור כי מס השבח יכול להקטין משמעותית את הרווח שלכם מהעסקה.

מתי ניתן לקבל פטור ממס שבח?

ישנם מקרים בתהליך של מכירת דירה שאין מס שבח, או שלמעשה בעל הדירה מקבל פטור. הפטור יכול להגיע במצבים שונים, כגון מכירת דירה למגורים של הורים עבור ילדיהם, מכירת נכס ללא תמורה ומכירת דירה ראשונה על ידי יחיד שהגיל שלו קטן מ-35. בכדי לקבל מידע מדויק יותר לגבי חישוב מס השבח ובדיקת המס בתהליך המכירה שלכם, מומלץ לכם לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בתחום. אנחנו ברשת משרדי התיווך אינפיניטי מציעים לכם את הייעוץ המקצועי ביותר בנוגע למיסוי עסקת המכירה שלכם, במטרה להגיע לעסקה כאשר יש בידכם את כל הידע הנדרש לגבי מיסוי העסקה.

ליווי מקצועי בתהליך מכירת דירה

לקבלת ליווי מקצועי לתהליך מכירת דירה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ליצור איתנו קשר דרך האתר ותוכלו לקבל ליווי מאחד ממתווכי הנדל"ן המוסמכים שלנו. אנחנו ברשת משרדי התיווך אינפיניטי נדל"ן מציעים לכם סטנדרט חדש בתחום מכירת נכסים, הכולל שיטות עבודה מתקדמות והתאמה מדויקת לצרכים שלכם.