מהו היטל השבחה ומי חייב לשלם אותו?

ליווי מקצועי בתהליך מכירת בית

היטל השבחה הוא מס המוטל על ידי הרשות המקומית על בעל נכס, בעקבות אישור תוכנית בניין עיר, או מתן הקלה, או התרת שימוש חורג שמובילים לעלייה בשווי המקרקעין. היטל ההשבחה מוטל בשיעור של 50% מערך ההשבחה ברוב המקרים ולכן חשוב להכיר את שיטת המיסוי הזו. בכל תהליך מכירת בית צריך לקחת בחשבון את נושא המיסוי, לעשות את החישובים הנדרשים ולקבוע את המחיר הנכון לבית לפני שאתם מתחילים את פרסום המודעות למכירה. במאמר הבא נפרט על מס היטל שבח ועל הבדיקות שיש לעשות לפני שאתם מציעים את הנכס שלכם למכירה.

איך נקבעת השבחה של נכס?

השבחה של נכס יכולה להיגרם ממספר גורמים, כגון אישור תכנית בניין עיר, מתן הקלות של הרשות המקומית והתרת שימוש חורג בבנייה כאמור. תוכנית בניין עיר יכולה לאפשר בנייה נוספת בנכס, להגדיל את זכויות הבנייה בנכס או לשנות את הייעוד של הנכס. כל אלו יכולים להוביל לעלייה בשווי הנכס. בנוסף לכך, הרשות המקומית יכולה לתת הקלה לבעל הנכס, כגון הקלה בזכויות הבנייה או הקלה בתנאי הבנייה וגם היא יכולה להוביל לעלייה בשווי הנכס. מלבד זאת, התרת שימוש חורג גם כן יכולה להשפיע על שווי הנכס ובסופו של דבר גם על גובה המס, כמו שאר הגורמים שציינו.

מי מחשב את היטל ההשבחה?

בתהליך מכירת בית ערך חשוב לדעת מי מחשב את היטל ההשבחה. ההשבחה של נכס מחושבת על ידי שמאי מקרקעין מטעם הרשות המקומית. השמאי מבקר בנכס ומעריך את עליית הערך שלו בעקבות אישור התכנית, ההקלה או השימוש החורג עליהם הרחבנו במאמר. חשוב לדעת כי היטל השבחה הוא אינו מס שבח וההמלצה היא לפנות לאנשי מקצוע על מנת להבין לעומק את נושא החישוב ואיך זה יכול להשפיע על עסקת המכירה שלכם. אנחנו ברשת משרדי התיווך אינפיניטי מלווים עשרות עסקאות מכירה בכל שנה ונשמח לסייע לכם גם בעסקה שלכם בכדי למקסם את פוטנציאל הרווח במכירה ולמנוע מיסים גבוהים ככל הניתן בעסקה הזו.

ליווי מקצועי לתהליך מכירת בית

קיבלתם החלטה על מכירת בית? מעוניינים לקבל ליווי מקצועי לתהליך המכירה? זה הזמן לפנות אלינו דרך מספר הטלפון המופיע באתר ולהצטרף למאות הלקוחות שלנו שכבר מכרו את הנכס שלהם דרך הרשת שלנו. אנחנו ברשת משרדי התיווך אינפיניטי מציעים לכם ליווי מלא של מתווכים מהשורה הראשונה אשר יסייעו לכם לסגור את העסקה הטובה ביותר מבחינתכם.